Sök:

Sökresultat:

328 Uppsatser om Advertiser funded programming - Sida 1 av 22

Att skapa nya rum : Roomservice - en annan form av marknadsföring

Due to the technical development the enterprises of today are forced to creative thinking when it comes to marketing of their products. An example of one of these new methods are the development of product placement which has come to an interesting turn namely Advertiser funded programming (AFP). Instead of the product just being a small part of the storyline it has become the story itself. The purpose of this study is to analyse how the advertiser funded tv-production Roomservice, a Swedish home styling program, communicates with it?s viewers as well as how they perceive the message.

Den nya smygreklamen : En kvalitativ studie av Avsändar-Finansierade Program och dess betydelse för tv-branschen

Syftet med studien är att belysa, problematisera och diskutera fenomenet Advertiser-Funded Programming eller Avsändar-Finansierade Program som det kallas för på svenska. Avsändar-Finansierade Program är en av de senaste trenderna när det kommer till att integrera organisationskommunikation med massmedia. Annonsörerna har tagit steget från att enbart exponera produkter och varumärken i reklampauser i och mellan program till att nu finnas med som en finansiell aktör i finansierings- och produktionsprocessen. Samtidigt som organisationers externa kommunikation integreras i underhållningsprogrammen minskar publikens möjlighet att värja sig från kommersiella budskap eftersom budskapet blir en del av det redaktionella innehållet. För att hämta åsikter och tankar från personer som direkt berörs av annonsörernas intåg i produktionsprocessen genomfördes kvalitativa intervjuer per telefon med personer som arbetar aktivt med AFP.

Advertiser Funded Programming - En ny väg runt mediebruset?

SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: AFP ? En ny väg runt mediebruset!? Seminariedatum: 2007-01-19 Ämne/kurs: FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng (15 ECTS) Författare: Alexander Högman, Anders Lindén, Christian Nilsson Handledare: Per-Hugo Skärvad Nyckelord: AFP, Framgångsfaktorer, Medieval, Dolt budskap, TV. Syfte: Uppsatsen inledande syfte är att tydliggöra fenomenet AFP i teori och praktik och därigenom skapa en förståelse för hur fenomenet fungerar. Vidare ämnar uppsatsen att kartlägga, beskriva och analysera faktorer som karaktäriserar framgångsrik AFP. Metod: Undersökningens design är utformad för att belysa vilka faktorer som är viktiga för att nå framgång med AFP.

Programming : En studie om förfinansierade TV-program

Med en allt mer konkurrensutsatt marknad är det svårt för företagen att nå ut med sina budskap till konsumenterna. Reklam är inget som lockar längre och möjligheterna  att  slippa  dem  blir  bara  fler  och  fler. Ett  relativt  nytt  sätt  att ändå få ut sitt budskap är att förpacka det i redaktionellt material och göra ett TV-  program  av  det  hela,  programming,  det  vill  säga  helt  eller  delvis förfinansierade program..

Extreme Programming för två utvecklare : Problem vid implementering

Många utvecklingsprojekt inom IT misslyckas med att leverera det som efterfrågas. För att lösa detta problem har ett antal utvecklingsmetoder skapats. En av dessa metoder är Extreme Programming. Extreme Programming består av tre delar: värderingar, principer samt praktiker. Syftet med denna studie är att studera vilka problem som kan uppstå när Extreme Programming tillämpas av ett arbetslag om två utvecklare.

Ett plus ett blir två : Introduktion av likhetstecknet i förskoleklass och årskurs 1

Today there is a shortage of skilled IT-technicians in Sweden. It is approximated that Swedish companies can hire 31 000 IT-technicians in 2015 and the need seems to increase in the coming years. One proposed solution to this problem is to make programming more desirable to youths. In this study we attempt to investigate the effects of an introductory course in computer science on youths? (16-17 years old) in a classroom setting.

Ungdomars motivation till att lära sig programmering genom introduktionskurser

Today there is a shortage of skilled IT-technicians in Sweden. It is approximated that Swedish companies can hire 31 000 IT-technicians in 2015 and the need seems to increase in the coming years. One proposed solution to this problem is to make programming more desirable to youths. In this study we attempt to investigate the effects of an introductory course in computer science on youths? (16-17 years old) in a classroom setting.

Utveckling av inbyggda system med grafisk programmering

The increase of complexity in embedded programming is forcing the development of higher level programminglanguages. These languages not only consist of traditional text based programming but also with graphical programminglanguages such as the programming language G from LabVIEW which is developed by National Instruments and havebeen around since the mid eighties. However since 2004 this language has also been able to program embeddedhardware, using the modules LabVIEW SDK and LabVIEW for ARM. This thesis shows how LabVIEW for ARM converts itsgraphical language G to C and then how C is flashed into the microprocessor. The thesis also takes up the pros and consof using G for embedded development.

Behavior Cards - ett programmeringsverktyg för barn

This thesis presents the work of developing and testing a programming tool specially designed for children. The purpose of this tool is to make children capable of creating visual simulations and games that consist of actors interacting in a virtual world. The name of the programming tool is Behavior Cards, which comes from the fact that actors are programmed by giving them cards representing different kinds of behaviors. Behaviors are to some extent pre-programmed and can include general events specifying how the actors should act in different situations, in contrast to specifying every possible situation that can occur. The idea is that Behavior Cards should be easier to use than a more traditional text based programming tool, but it should also be expressive within the domain of visual games.

Programmering till webben : Vad du ska utveckla din webbplats i för programmeringsspråk och varför?

This work is done to try to solve a scientific computer problem and its basis derived from the web, as there are a variety of ways to program to it. The most common languages used by developers, both private and corporate are PHP, .NET and Ruby. But why do companies or a private developer choose a specific programming language? Is it because it is better and has more features than the others, or because they are forced? This essay uses a questionnaire and through tests sees which is best and which one is the most popular/used. To illustrate the problem, a survey is conducted and sent to several companies and asked them to answer the questions regarding the issue.

eXtreme Programming vs. etablerade systemutvecklingsmetoder : en jämförelse

Allt sedan 1960-talet har det utvecklats så många systemutvecklingsmetoder att det kan vara svårt, som systemutvecklare, att välja rätt metod till det utvecklingsprojekt som ska genomföras. För att underlätta valet av systemutvecklingsmetod kan ett jämförelseramverk vara användbart. Detta för att lättare kunna sätta sig in i de utvecklingsmetoder som finns till hands att välja mellan.Denna rapport fokuserar på att jämföra systemutvecklingsmetoden eXtreme Programming med Structured Systems Analysis and Design Method (SSADM) och Rational Unified Process (RUP). Detta görs med hjälp av ett jämförelseramverk. Syftet är att erhålla en djupare kunskap om vad eXtreme Programming är för en typ av systemutvecklingsmetod och vad den har att erbjuda som de mer etablerade metoderna, SSADM och RUP, inte kan erbjuda och vise versa.Resultatet av rapporten är ett jämförelseramverk som kan användas på ett strukturerat sätt för att erhålla information om systemutvecklingsmetoder.

Dokumentera med eXtreme Programming : Går det?

Att sätta sig in i system kan vara krångligt utan rätt sorts dokumentation. Vi har undersökt vilken dokumentation som kan vara lämplig att lämna över till nya utvecklare, som ska arbeta vidare med systemet i software maintenance fasen.Det har gjorts genom att vi har gjort en litteraturstudie om dokumentation samt undersökt vad för dokumentationsartefakter som används när man ska sätta sig in i datorsystem. Vi använde eXtreme Programming för att utveckla ett system som vi försökte dokumentera samtidigt som vi utvecklade det.eXtreme Programming förordar muntlig kommunikation, vilket är svårt att lämna över till nya utvecklare. Vi upptäckte under vår utveckling att det var svårt att föra in dokumentation sam-tidigt som utvecklandet pågick,  därför använde vi bara enhetstester och  strukturerade kod-kommentarer under utvecklingsiterationerna.Vi undersökte hur dokumentationen som skapats fungerade genom att göra en undersökning bestående av strukturerade intervjuer där de fick komma med kommentarer om hur dokumen-tationen hjälpte förståelsen för systemet.Vi lämnar ifrån oss en vidareutveckling  av eXtreme Programming  som innefattar en doku-mentationsiteration  innan överlämnandet  samt en studie om vad för dokumentation som är värdefull att ha vid systemöverlämningar..

Effektiviteten av en handbok för EnScript

With the increase in IT related crimes the IT forensics has more work ahead of them and it is constantly rising. The analysis software called EnCase is widely used by IT forensics all around the globe and with it comes an internal programming language called EnScript.This paper is designed to examine whether a manual for the programming language EnScript can make a difference in how efficiently the work is.A study between two groups has been made and an evaluation of the results between the two groups.The manual provided aims to introduce the reader to EnScript as a programming language and also to provide a solid foundation to build on in further work with EnScript.

Testning och parprogrammering : Går det att effektivisera testning med hjälp av parprogrammering?

The purpose of this study was to investigate the possibility of streamlining the test process by utilizing pair programming. During the process, pair programming has been practiced as is defined by the Extreme programming (XP) software development methodology, with the other aspects of XP discarded. The focus of the testing itself has been toward unit testing. The methods applied has been with an experimental approach where 93 cases were attempted to be solved by either single programmers or pair programmers. What has been investigated in these experiments was the time needed to complete a case, how many test attempts were needed to solve the case, and how high a percentage of the cases were solved.

En skola för alla - ger gymnasieskolan alla elever möjlighet att kunna tala och skriva väl?

IT-prototype for programming education in the form of a web-site. IT-prototype for programming education in the form of a web-site..

1 Nästa sida ->